Brandstofverbruik

Voor alle overige technische vragen
Tony

Brandstofverbruik

Berichtdoor Tony » 23 Apr 2008, 15:45

Hi guys,

Ik ben even nieuwsgierig wat bij jullie het gemiddelde brandstofverbruik is van de 2-liter 4-cylinder (in orginele staat, dus niet getuned).
Ik hoor het wel.

Gr. Ton(y)

Gebruikersavatar
Nick
Son of a probe
Berichten: 5398
Lid geworden op: 25 Mei 2006, 16:23
Locatie: Papendrecht
Contact:

Re: Brandstofverbruik

Berichtdoor Nick » 23 Apr 2008, 17:14

volgens mij reed ik toendertijd 1:12 - 1:13 gecombineerd
'94 Probe 16v - sold
'95 Probe 24v - sold
'94 Mustang 5.0 GT - sold
'93 Probe 24v - sold
'96 Mustang SVT Cobra - sold
'93 Probe 24v
'03 Mustang SVT Cobra

Gebruikersavatar
Angringo
Slave of a probe
Berichten: 3376
Lid geworden op: 18 Jan 2005, 22:34
Locatie: Amsterdam
Contact:

Re: Brandstofverbruik

Berichtdoor Angringo » 23 Apr 2008, 21:50

yep,,,snelweg 1-12 zo,,als je heeeel zuinig doet 1-13,,en in de stad zo 1-8 ,1-9
Afbeelding
-------------
Hola! ;-)
GT94 2.0 Jap FS Neon Winged Angel,Sensei 1 Front en Sides-PB Creations,R8 Leds
Titanium Tip, PSP ,Ipod Nano , Brocks et13, ALL JBL BABY!
MOEILIJKSTE PROBE OOIT!!! LOVE-HATE relationship!

Gebruikersavatar
Nick
Son of a probe
Berichten: 5398
Lid geworden op: 25 Mei 2006, 16:23
Locatie: Papendrecht
Contact:

Re: Brandstofverbruik

Berichtdoor Nick » 23 Apr 2008, 22:21

1:8 in de stad?! Dat rij ik met mn V6je man
'94 Probe 16v - sold
'95 Probe 24v - sold
'94 Mustang 5.0 GT - sold
'93 Probe 24v - sold
'96 Mustang SVT Cobra - sold
'93 Probe 24v
'03 Mustang SVT Cobra

Tony

Re: Brandstofverbruik

Berichtdoor Tony » 23 Apr 2008, 22:30

V6-jes schijnen nogal dorstig te zijn.

Gebruikersavatar
Wim9516V
Probe addict
Berichten: 1099
Lid geworden op: 05 Jan 2006, 16:07
Locatie: Delft (NL) en A'pen (B)
Contact:

Re: Brandstofverbruik

Berichtdoor Wim9516V » 24 Apr 2008, 08:19

Ja klopt. 2.0 kan tot bijna 1 op 14 op de snelweg (100-120), in de stad idd 1 op 8 tot 1 op 9 (korte stukken) Gemiddeld rijdt ie bij mij iets van 1 op 10 (stad/snelweg combo).

Die 2.5 is een ander verhaal. :shock: Mmm. Hij maakt zowieso meer toeren omdat de eindverhouding van de versnellingsbak lager is. Dus op de snelweg is ie ook minder zuinig dan de 2.0 tegen dezelfde snelheid. Ik schat iets van een 1 op 11 op de snelweg, en tot maar 1 op 7 / 1 op 8 in de stad (boekje zegt 12.5 l/100 km in stadcyclus). Dus de 50 PK in verschil kost je een pak extra benzine.

Dus voor alledaags gebruik en korte afstanden ben je het beste af met de 2.0. De 2.5 is leuk voor het weekend... :mrgreen: :mrgreen:

Greetz,

Wim
1995 (94/1999-) 'Highlight' Probe 16V (MQ) - Electric Blue
GT rims, side skirts and cluster, cc, UDP, K&N drop in, Bosal headeR, Phenolic spacerS, Fidanza flywheel, polished head, revised engine, etc.
1998 (97/2007-) Probe 24V (JJ) - Boysenberry Blue - was 100% original, one of the last ones...

Gebruikersavatar
ProbePower
Slave of a probe
Berichten: 3146
Lid geworden op: 23 Okt 2004, 20:47
Locatie: Franeker
Contact:

Re: Brandstofverbruik

Berichtdoor ProbePower » 24 Apr 2008, 10:41

Ik rijd gecombineerd 1:12 met mijn 24V. Zoals ik eerder al eens verteld had op het forum, rijd ik nu een km meer per liter sinds ik de spoiler heb... Ik dacht dat ik gek aan het worden was, maar zelfs nu na meerdere keren tanken blijkt het toch echt zo te zijn...
Afbeelding
'93 Probe GT - KLZE *SOLD*

Gebruikersavatar
Nick
Son of a probe
Berichten: 5398
Lid geworden op: 25 Mei 2006, 16:23
Locatie: Papendrecht
Contact:

Re: Brandstofverbruik

Berichtdoor Nick » 24 Apr 2008, 11:55

Dan moet Ro bijna 1:22 rijden! :mrgreen: =D>
'94 Probe 16v - sold
'95 Probe 24v - sold
'94 Mustang 5.0 GT - sold
'93 Probe 24v - sold
'96 Mustang SVT Cobra - sold
'93 Probe 24v
'03 Mustang SVT Cobra

Gebruikersavatar
Wim9516V
Probe addict
Berichten: 1099
Lid geworden op: 05 Jan 2006, 16:07
Locatie: Delft (NL) en A'pen (B)
Contact:

Re: Brandstofverbruik

Berichtdoor Wim9516V » 24 Apr 2008, 12:16

EHehe :mrgreen:

Het zou kunnen dat je stroomlijn verbeterd is door de (standaard) spoiler. Dan zal je vooral op de snelweg een iets lagere luchtweerstand hebben doordat het turbulente gedeelte (wervels) achter de auto nu minder zijn. Dus het is best mogelijk! Heb ik nooit opgelet, zal eens kijken met de Probe 24V waar deze week (als het weer mee zit) ook een OEM spoiler met 3de remlicht opgaat...

Verder heeft mijn Probe 24V nog een koudstart ontstekingsprobleem waar ik eens naar moet kijken. Dat kan wel weer iets in het verbruik uitmaken, en ook moeten de lamba sondes nog een keer allebei vervangen worden.

Ro heeft zoveel druk op zijn achterwielen dat de voorkant van de grond komt! :mrgreen:
En dan heb je met een voorviewaandrijving meteen een stuk minder verbruik! :mrgreen: =D> :mrgreen:

Greetz,

Wim
1995 (94/1999-) 'Highlight' Probe 16V (MQ) - Electric Blue
GT rims, side skirts and cluster, cc, UDP, K&N drop in, Bosal headeR, Phenolic spacerS, Fidanza flywheel, polished head, revised engine, etc.
1998 (97/2007-) Probe 24V (JJ) - Boysenberry Blue - was 100% original, one of the last ones...

Gebruikersavatar
Petje
Probe addict
Berichten: 2186
Lid geworden op: 22 Jun 2007, 17:01
Locatie: Sint Hubert
Contact:

Re: Brandstofverbruik

Berichtdoor Petje » 24 Apr 2008, 17:02

Die 50Pk extra van een 24V moeten ergens vandaan komen.
En ik rij ook 1 op 8 op de binnenwegen.
1989 Ford Fiësta 1.1L sold
1993 Ford Probe 24V, sold
1989 Ford Fiësta XR2i, sold
1992 Honda CRX, sold
2001 Chrysler Sebring 2.0 automaat, sold
1994 Ford Probe 24V GT, sold
2002 Seat Cordoba Cupra, sold
2002 Volkswagen Golf TDI
1999 Ford Cougar V6

Gebruikersavatar
Angringo
Slave of a probe
Berichten: 3376
Lid geworden op: 18 Jan 2005, 22:34
Locatie: Amsterdam
Contact:

Re: Brandstofverbruik

Berichtdoor Angringo » 26 Apr 2008, 04:11

ik tank idd bijna nooit! :mrgreen:
Afbeelding
-------------
Hola! ;-)
GT94 2.0 Jap FS Neon Winged Angel,Sensei 1 Front en Sides-PB Creations,R8 Leds
Titanium Tip, PSP ,Ipod Nano , Brocks et13, ALL JBL BABY!
MOEILIJKSTE PROBE OOIT!!! LOVE-HATE relationship!

Gebruikersavatar
Hans
Financial Administrator
Berichten: 5065
Lid geworden op: 30 Okt 2004, 21:39
Locatie: Purmerend N.H.
Contact:

Re: Brandstofverbruik

Berichtdoor Hans » 26 Apr 2008, 09:15

Ik tank altijd voor 50 euro. :mrgreen:

:wink:
Electric Blue 2.0 SE atx USA '95

Afbeelding

Gebruikersavatar
MightyMike
Probe enthousiast
Berichten: 336
Lid geworden op: 17 Jan 2008, 19:32
Locatie: Den Helder, Noord Holland
Contact:

Re: Brandstofverbruik

Berichtdoor MightyMike » 28 Apr 2008, 09:04

met me 2,2l 16v reed ik 1 op 11 met de 2,5l 24v zit ik nu 1 op 8... Tankstations zijn altijd blij me weer te zien. :?
Misschien moet ik er maar een 2.0l erbij kopen ;) :idea:
----------------------------------------------------

Afbeelding

Ford Probe 1994 2,5L v6 KLZE Black, Exedy koppeling, Cold air induction kit, Oil Catch Can Tank Protege 5

Gebruikersavatar
Nick
Son of a probe
Berichten: 5398
Lid geworden op: 25 Mei 2006, 16:23
Locatie: Papendrecht
Contact:

Re: Brandstofverbruik

Berichtdoor Nick » 28 Apr 2008, 10:23

KLZE moet zuiniger kunnen rijden dan een KLDE mike.. ligt natuurlijk aan je rijstijl, maar heb je ook de goede ECU erbij?
'94 Probe 16v - sold
'95 Probe 24v - sold
'94 Mustang 5.0 GT - sold
'93 Probe 24v - sold
'96 Mustang SVT Cobra - sold
'93 Probe 24v
'03 Mustang SVT Cobra

Gebruikersavatar
MightyMike
Probe enthousiast
Berichten: 336
Lid geworden op: 17 Jan 2008, 19:32
Locatie: Den Helder, Noord Holland
Contact:

Re: Brandstofverbruik

Berichtdoor MightyMike » 28 Apr 2008, 11:07

Hey, ja de ECU zou volgens Bastiaan bij dit blok horen.
Waarom zou een klze zuiniger zijn?
----------------------------------------------------

Afbeelding

Ford Probe 1994 2,5L v6 KLZE Black, Exedy koppeling, Cold air induction kit, Oil Catch Can Tank Protege 5


Terug naar “Techniek”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers