koppeling ontluchten

Voor alle overige technische vragen
tanja

koppeling ontluchten

Berichtdoor tanja » 03 Sep 2008, 19:39

hallo

ik heb een groot probleem :( met mijn koppeling ik heb vandaag mijn koppelings platen vervangen alles ging goed, Daarna blijk mijn koppelings pomp kapot te zijn dus even een revisie setje gehaald alles ging er perfect in maartoen ik mijn koppeling wou ontluchten begon ik te twijfelen want ik heb 3 tankjes waar dus het koppelings vloeistof in kan dus alles maar volgegooit :? maar toen zei iemand tegen mij dat ik mijn koppeling moest ontluchten via mijn remmen dus ik een slangetje van mijn rem naar de koppelings pomp en toen pompen en maar pompen maar na een 3 kwartier het te hebben geprobeert nog steeds geen koppelings druk :( doe ik het nou verkeert? Want ik wou het eerst gewoon alleen de koppeling doen maar omdat iemand zei van het moet via de remmen heb ik het dus via de rem gedaan. als iemand weet wat ik verkeert doe help. [-o<

het gaat om een ford probe 2.2 gt turbo uit 1988. :twisted:

groetjes dennis en tanja

Gebruikersavatar
Angringo
Slave of a probe
Berichten: 3376
Lid geworden op: 18 Jan 2005, 22:34
Locatie: Amsterdam
Contact:

Re: koppeling ontluchten

Berichtdoor Angringo » 03 Sep 2008, 20:25

hmm,,twan!,,,advies please,,,
Afbeelding
-------------
Hola! ;-)
GT94 2.0 Jap FS Neon Winged Angel,Sensei 1 Front en Sides-PB Creations,R8 Leds
Titanium Tip, PSP ,Ipod Nano , Brocks et13, ALL JBL BABY!
MOEILIJKSTE PROBE OOIT!!! LOVE-HATE relationship!

tanja

Re: koppeling ontluchten

Berichtdoor tanja » 04 Sep 2008, 14:20

hoi

vandaag weer 3 uren bezig geweest om de koppeling te ontluchten maar het is nog steeds niet goed want mijn probe start nog steeds niet de koppeling blijft maar op de bodem staan.
heeft iemand een idee hoe het moet ben gisteravond al aan het zoeken geweest maar kon niet echt veel vinden.want als ik alle potjes vult met rem/koppeling vloeistof en ik draai de nippel los van de koppelings pomp en ik laat iemand de koppeling intrappen dan komt er mooi helder vloeistof uit maar geen lucht of belletjes.Dus om te zeggen dat er lucht in zit lijkt het ook niet.Wie o wie kan het mij uitleggen zodat hij weer rijd.

groetjes dennis en tanja

Gebruikersavatar
Coen
Slave of a probe
Berichten: 4914
Lid geworden op: 21 Okt 2004, 14:36
Locatie: Enschede
Contact:

Re: koppeling ontluchten

Berichtdoor Coen » 04 Sep 2008, 17:18

Heb er nooit zelf mee geklooit, maar kan je wel helpen met denken natuurlijk...

Als ik het zo lees ontlucht je hem wel goed (wel de nippel op de slave-cilinder gebruiken he? deze moet er zitten dacht ik)
Open, koppeling in, dicht, koppeling omhoog, enz enz totdat er geen lucht meer uitkomt, wel steeds de nippel open en dicht draaien he, anders is het dweilen met de kraan open ;)

Als je het bovenstaande al gedaan had en goed, heb je dan wel druk op het pedaal als je hem intrapt?
Drukt in dat geval de hefboom van de koppeling de slavecilinder wel terug?
Zo niet zit daar de fout denk ik...
(SOLD) - 1992 - KLZE - KL36 - XS Headers - 2,5" Catback - 2,5" Testpipe - CM stage 3 - 9lb Fidanza - Carbon Airbox
- 50-35 kaw - 8mm TH - RR-inserts - 64mm TB - FPR - Xenon - Hei - (SOLD)

Afbeelding

Gebruikersavatar
Tieske Turbo
Slave of a probe
Berichten: 4603
Lid geworden op: 05 Mar 2005, 18:25
Locatie: Helmond
Contact:

Re: koppeling ontluchten

Berichtdoor Tieske Turbo » 04 Sep 2008, 19:47

als je de boel hebt ontlucht zoals Coen zegt dan moet het goed zitten :?
modded '91 1st gen GT (RIP) + '96 2nd gen 16v (almost stock...)
Afbeelding

Afbeelding <----- klik!

tanja

Re: koppeling ontluchten

Berichtdoor tanja » 05 Sep 2008, 15:28

vandaag weer even met de probe bezig geweest samen met mijn vriend maar hij had het wel bekeken naar een uurtje ontluchten hahaha hij heeft alles nagekeken of het ergens lekt maar ook niet hij kan wel druk bouwen op zijn koppeling maar hij moet steeds dubbel koppelen om over te schakelen vandaag heeft hij hem naar een ford garage gebracht op mijn advies anders had denk ik de koppeling het niet overleeft. Maar hij had al gezegt die mensen hebben er geen verstand van nou ja dat bleek ook wel ze zijn ermee bezig geweest en ze konden het niet vinden maar wel een rekening durfen te schrijven van slechts 92 euro :( maar voor dat geld nog steeds geen goeie koppelings druk. Wat de ford garage wel heeft vervangen wat niet nodig was, was een revisie setje voor de koppelings pomp dat is een busje met een veer eraan. goed dat ik dat weet he en dat voor een vrouw hahaha. :D :D dus de probe staat weer op de oprit. Mijn vriend kijkt er morgen wel weer na en hij heeft jullie reacties bekeken en hij heeft het precies gedaan zoals jullie het zeiden en de druk blijft weg vallen. Want toen hij hem de oprit opduwde had ik de koppeling ingetrapt en toe ik hem weer los liet bleef hij op de bodem staat en als ik hem dan van de bodem haal en een paar keer pomp lijkt het weer goed te wezen.

groetjes tanja en dennis

Gebruikersavatar
Petje
Probe addict
Berichten: 2186
Lid geworden op: 22 Jun 2007, 17:01
Locatie: Sint Hubert
Contact:

Re: koppeling ontluchten

Berichtdoor Petje » 05 Sep 2008, 17:40

Weet niet of het bij de Probe ook zo is. Maar bij vw/audi met dit probleem kan het ook in de rembekrachtiger zitten. Dat die zijn druk niet goed vast houd.
1989 Ford Fiësta 1.1L sold
1993 Ford Probe 24V, sold
1989 Ford Fiësta XR2i, sold
1992 Honda CRX, sold
2001 Chrysler Sebring 2.0 automaat, sold
1994 Ford Probe 24V GT, sold
2002 Seat Cordoba Cupra, sold
2002 Volkswagen Golf TDI
1999 Ford Cougar V6

Gebruikersavatar
Paul
Slave of a probe
Berichten: 3307
Lid geworden op: 29 Mar 2008, 16:10
Contact:

Re: koppeling ontluchten

Berichtdoor Paul » 05 Sep 2008, 18:54

Tis heel simpel.

Palletje van de hulpkoppelingscilinder komt niet tegen de vork aan.
Heb ik ook gehad toen ik een keer mijn hulpkoppelingscilinder heb vervangen.

De methode van het ontluchten werkt dan niet altijd, vraag me niet waarom.

1. Vork zover mogelijk indrukken.
2. Pedaal indrukken en weer terughalen met je voet of hand.
3. Paar keer herhalen zodat je genoeg druk opbouwt.
Als het goed is drukt het palletje nu de vork weg.

Als het zoals jullie zeggen de bende goed ontlucht is dan moet he nu gaan werken.

Zo niet dan na stap 3 ontluchten en weer terug naar stap 2
'97 Alfa Romeo 146 1.8TS

Gebruikersavatar
ab haitsma
Probe forever
Berichten: 669
Lid geworden op: 17 Apr 2008, 19:38

Re: koppeling ontluchten

Berichtdoor ab haitsma » 06 Sep 2008, 07:22

wat ben je toch een handige zodemieter paul

Gebruikersavatar
Tom
Probe forever
Berichten: 683
Lid geworden op: 09 Dec 2006, 18:42
Locatie: Sliedrecht
Contact:

Re: koppeling ontluchten

Berichtdoor Tom » 06 Sep 2008, 10:10

met z'n alle komen we er wel hor :D
'01 Dodge Ram 1500 Quad Cab Sport Pick-up

SOLD:
Afbeelding
Probe GT 2.5 24V E2 '96 Rio Red
Lowered 50/35, Custom Exhaust, Hei-Mod, MSD External Coil

tanja

Re: koppeling ontluchten

Berichtdoor tanja » 08 Sep 2008, 16:53

hoi

heel erg bedankt voor alle reacties vandaag maar een nieuwe koppelings pomp gehaald dus morgen maar weer proberen of het dan wel werkt want ik heb het idee dat het revisie setje weinig helpt want hij lekt weer. Dus ik laat jullie weten of morgen alles het weer doet.

groeten dennis en tanja

Gebruikersavatar
Hans
Financial Administrator
Berichten: 5065
Lid geworden op: 30 Okt 2004, 21:39
Locatie: Purmerend N.H.
Contact:

Re: koppeling ontluchten

Berichtdoor Hans » 08 Sep 2008, 19:05

Maar hadden jullie Paul z'n suggestie wel geprobeerd?
Electric Blue 2.0 SE atx USA '95

Afbeelding

tanja

Re: koppeling ontluchten

Berichtdoor tanja » 08 Sep 2008, 20:59

hoi
ja dat had mijn vriend allemaal al geprobeert en dan komt hij wel op druk na iets van 5 keer te koppelen dus mijn vriend vandaag alles weer los gehad weer proberen teontluchten maar het vreemde was dat er geen lucht in het systeem zit.Dus dacht hij dat de koppelingspomp niet goed was want de leiding is al vervangen dus dat zit nu wel goed.
hij is net bezig geweest met de nieuwe koppelingspomp te monteren en te ontluchten maar nog steeds hetzelfde probleem, De koppeling bouwd wel druk op maar pas na een paar keer te pompen.en hij is nu er nog steeds mee bezig met een maat van hem want volgens hem koppelde ik verkeert dus we zullen zien of het lukt.

groetjes tanja


Terug naar “Techniek”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers