nieuw en gelijk all wat vragen en een probleem

Voor alle overige technische vragen
Gebruikersavatar
cyber-dragon
Probe learner
Berichten: 30
Lid geworden op: 14 Okt 2008, 18:07
Locatie: almere

nieuw en gelijk all wat vragen en een probleem

Berichtdoor cyber-dragon » 14 Okt 2008, 20:15

ehey :D na ja ben nieuw maar heb gelijk een probleem met mijn ford.. :? #-o

wouw gister me auto starten en deed niks.. :evil:
had daar voor ook wat start problemen..
maar dacht dat hij leeg was..
dus andere auto er bij en start kabbels er op..

paar telle w8 en starten..
naar 1 a 3 poginge liep hij gewoon weer ..
maar volgende ochten niet meer en weer startkabels er bij en starte..
is nu 3x gedaan 3 dagen lang maar..
tot aan gister.. :?: will hij niks doen .. anwb mannetje er bij en kijke kijke zoeke zoeke..
door meten enz enz.. #-o

tot hij me verdeel kap er af haalde en verder..
tot conklusie dat hij geen goede fonk krijgt..???
hij kwam er mee dat me
ontstekings module stuk is of dat er wat mis mee is ...???

kort om iemand tips of hinds of ...???
:P FORD PROBE :P
2.5 24V
1997

Harley

Re: nieuw en gelijk all wat vragen en een probleem

Berichtdoor Harley » 14 Okt 2008, 20:17

volgens mij is het idd de onsteking goed zoeken op het forum want het kan een goedkope oplossing van een tientje zijn maar ook een van rond de 250 euro.

Ps: je nederlands is wel erg belabberd :(

Gebruikersavatar
Angringo
Slave of a probe
Berichten: 3376
Lid geworden op: 18 Jan 2005, 22:34
Locatie: Amsterdam
Contact:

Re: nieuw en gelijk all wat vragen en een probleem

Berichtdoor Angringo » 14 Okt 2008, 20:19

ach jah,,dat maakt toch niks uit,,we kunnen lezen wat er staat!

hey goosie,,zoek even op dit forum op onsteking.

Dan zal je een tiet aan info krijgen.

Onstekings problemen zijn heel bekend bij onze autos en helaas een zwakke plek.

Mocht je nog specifieke vragen hebben, let us know.
Afbeelding
-------------
Hola! ;-)
GT94 2.0 Jap FS Neon Winged Angel,Sensei 1 Front en Sides-PB Creations,R8 Leds
Titanium Tip, PSP ,Ipod Nano , Brocks et13, ALL JBL BABY!
MOEILIJKSTE PROBE OOIT!!! LOVE-HATE relationship!

Gebruikersavatar
cyber-dragon
Probe learner
Berichten: 30
Lid geworden op: 14 Okt 2008, 18:07
Locatie: almere

Re: nieuw en gelijk all wat vragen en een probleem

Berichtdoor cyber-dragon » 14 Okt 2008, 20:29

ehey thxx ga gelijk even nog meer zoeken en lezen ...

en kom goed ..

oewh srry is niet echt een van mijn sterkste punten.. 8)


meer tips altijd welkom... :mrgreen: =D>
:P FORD PROBE :P
2.5 24V
1997

Gebruikersavatar
Angringo
Slave of a probe
Berichten: 3376
Lid geworden op: 18 Jan 2005, 22:34
Locatie: Amsterdam
Contact:

Re: nieuw en gelijk all wat vragen en een probleem

Berichtdoor Angringo » 14 Okt 2008, 20:51

ik ben bang dat als de anwb zegt dat je onsteking module kaput is,,dat ie dan ook echt kaput is.

Lijkt me dat ie een aantal testen heeft gedaan voor ie tot deze conclusie is gekomen (dat ie anwb is zegt ook niet alles tegenwoordig helaas) dat je onsteking kapot is,,de snelste oplossing is van ebay of hier in NL een module kopen (200 + euri) of vanuit ebay. Daar heb je ze ook voor minder.

Minder snelle oplossing is een HEI module installeren , die kan je vinden bij de How Too's.

Success ermee!
Afbeelding
-------------
Hola! ;-)
GT94 2.0 Jap FS Neon Winged Angel,Sensei 1 Front en Sides-PB Creations,R8 Leds
Titanium Tip, PSP ,Ipod Nano , Brocks et13, ALL JBL BABY!
MOEILIJKSTE PROBE OOIT!!! LOVE-HATE relationship!

Gebruikersavatar
cyber-dragon
Probe learner
Berichten: 30
Lid geworden op: 14 Okt 2008, 18:07
Locatie: almere

Re: nieuw en gelijk all wat vragen en een probleem

Berichtdoor cyber-dragon » 15 Okt 2008, 00:25

ehey thxx voor de info all fast.. =D> :mrgreen:

heeft mischien iemand een foto of plaatje hoe dat ding er nouw uit ziet.. :?:

ontstekings module.. :?:

hehe thxx :biertje:
:P FORD PROBE :P
2.5 24V
1997

Gebruikersavatar
Coen
Slave of a probe
Berichten: 4914
Lid geworden op: 21 Okt 2004, 14:36
Locatie: Enschede
Contact:

Re: nieuw en gelijk all wat vragen en een probleem

Berichtdoor Coen » 15 Okt 2008, 12:16

Dat is het complete ding waar je verdelerkap op zit, de verdeler dus zeg maar ;)

De module zit er binnen in en kan je niet los vervangen :(
(SOLD) - 1992 - KLZE - KL36 - XS Headers - 2,5" Catback - 2,5" Testpipe - CM stage 3 - 9lb Fidanza - Carbon Airbox
- 50-35 kaw - 8mm TH - RR-inserts - 64mm TB - FPR - Xenon - Hei - (SOLD)

Afbeelding

Gebruikersavatar
Petje
Probe addict
Berichten: 2186
Lid geworden op: 22 Jun 2007, 17:01
Locatie: Sint Hubert
Contact:

Re: nieuw en gelijk all wat vragen en een probleem

Berichtdoor Petje » 15 Okt 2008, 17:26

Is ontsteking niet het woord met de meeste treffers als gaat zoeken. :mrgreen:
1989 Ford Fiësta 1.1L sold
1993 Ford Probe 24V, sold
1989 Ford Fiësta XR2i, sold
1992 Honda CRX, sold
2001 Chrysler Sebring 2.0 automaat, sold
1994 Ford Probe 24V GT, sold
2002 Seat Cordoba Cupra, sold
2002 Volkswagen Golf TDI
1999 Ford Cougar V6

Gebruikersavatar
Paul
Slave of a probe
Berichten: 3307
Lid geworden op: 29 Mar 2008, 16:10
Contact:

Re: nieuw en gelijk all wat vragen en een probleem

Berichtdoor Paul » 15 Okt 2008, 18:03

De ontstekings module is wel degelijk los te vervangen hoor.
Is namelijk een inwendig onderdeel van de verdeler net zoals veel andere verbruiksonderdelen.

Raadzaam is wel om idd vanwege het gemak gewoon de complete verdeler te vervangen.
btw Engels voor verdeler is distributor, mss wel zo gemakkelijk voor mensen die proberen te zoeken op ebay en probestore.

Na plaatsen van de nieuwe verdeler wel de timing bijstellen.
Voor de 2.5 V6, 9-11 graden voorontsteking.
'97 Alfa Romeo 146 1.8TS

Gebruikersavatar
Tom
Probe forever
Berichten: 683
Lid geworden op: 09 Dec 2006, 18:42
Locatie: Sliedrecht
Contact:

Re: nieuw en gelijk all wat vragen en een probleem

Berichtdoor Tom » 15 Okt 2008, 19:26

he onstekingsproblemen wat verrassend :D

Met wat geduld, veel lezen en indien noodzakelijk de nodige tabak is het goed op te lossen
'01 Dodge Ram 1500 Quad Cab Sport Pick-up

SOLD:
Afbeelding
Probe GT 2.5 24V E2 '96 Rio Red
Lowered 50/35, Custom Exhaust, Hei-Mod, MSD External Coil

Gebruikersavatar
Coen
Slave of a probe
Berichten: 4914
Lid geworden op: 21 Okt 2004, 14:36
Locatie: Enschede
Contact:

Re: nieuw en gelijk all wat vragen en een probleem

Berichtdoor Coen » 15 Okt 2008, 20:49

Als ik me niet vergis kan je de verdeler zo zetten als je wil maar zal de computer de timing automatisch bijstellen.
Tenzij je in de diagnose mode draait ;)
(SOLD) - 1992 - KLZE - KL36 - XS Headers - 2,5" Catback - 2,5" Testpipe - CM stage 3 - 9lb Fidanza - Carbon Airbox
- 50-35 kaw - 8mm TH - RR-inserts - 64mm TB - FPR - Xenon - Hei - (SOLD)

Afbeelding

Gebruikersavatar
Angringo
Slave of a probe
Berichten: 3376
Lid geworden op: 18 Jan 2005, 22:34
Locatie: Amsterdam
Contact:

Re: nieuw en gelijk all wat vragen en een probleem

Berichtdoor Angringo » 16 Okt 2008, 01:38

dat klopt niet helemaal....bij mij moet een manual afstelling nog gewoon,, en je blijft t merken als ie te vroeg of laat staat.,.dat veranderd niet na een tijdje rijden
Afbeelding
-------------
Hola! ;-)
GT94 2.0 Jap FS Neon Winged Angel,Sensei 1 Front en Sides-PB Creations,R8 Leds
Titanium Tip, PSP ,Ipod Nano , Brocks et13, ALL JBL BABY!
MOEILIJKSTE PROBE OOIT!!! LOVE-HATE relationship!

Gebruikersavatar
Paul
Slave of a probe
Berichten: 3307
Lid geworden op: 29 Mar 2008, 16:10
Contact:

Re: nieuw en gelijk all wat vragen en een probleem

Berichtdoor Paul » 16 Okt 2008, 11:39

Coen schreef:Als ik me niet vergis kan je de verdeler zo zetten als je wil maar zal de computer de timing automatisch bijstellen.
Tenzij je in de diagnose mode draait ;)


Dat zou wel heel erg slim zijn van de PCM!!!
PCM regelt idd de timing bij maar dat geld voor de hoeveelheid voorontsteking bij een bepaald toerental.
Als de motor meer toeren gaat maken dan moet er ook meer graden voorontsteking bij.

Bij oudere motoren zag je heel vaak een vacuumpotje in de buurt van de verdeler zitten.
Dat vacuumpotje verdraaide de voorontsteking bij hoger wordende toerental.

Maar de verdeler moet dus wel bij stationair toerental de juiste aantal graden voorontsteking hebben en je kan dus niet zomaar lukraak de verdeler erop knallen en dan denken dat de PCM die dan automatisch op de juiste aantal graden voorontsteking zet.
'97 Alfa Romeo 146 1.8TS

Gebruikersavatar
Tieske Turbo
Slave of a probe
Berichten: 4603
Lid geworden op: 05 Mar 2005, 18:25
Locatie: Helmond
Contact:

Re: nieuw en gelijk all wat vragen en een probleem

Berichtdoor Tieske Turbo » 16 Okt 2008, 17:30

ecu regelt de voorontsteking bij maar wel vanuit een bepaalde setting dus idd niet zomaar een verdeler erop zetten en "nou, doe je ding maar" :lol: zou wel leuk zijn
modded '91 1st gen GT (RIP) + '96 2nd gen 16v (almost stock...)
Afbeelding

Afbeelding <----- klik!

Gebruikersavatar
Petje
Probe addict
Berichten: 2186
Lid geworden op: 22 Jun 2007, 17:01
Locatie: Sint Hubert
Contact:

Re: nieuw en gelijk all wat vragen en een probleem

Berichtdoor Petje » 16 Okt 2008, 19:14

zo idd verrekte handig zijn.

Maar je moet idd een basisafstelling uitvoeren, hij kan maar in een bepaald gebied bijregelen.
1989 Ford Fiësta 1.1L sold
1993 Ford Probe 24V, sold
1989 Ford Fiësta XR2i, sold
1992 Honda CRX, sold
2001 Chrysler Sebring 2.0 automaat, sold
1994 Ford Probe 24V GT, sold
2002 Seat Cordoba Cupra, sold
2002 Volkswagen Golf TDI
1999 Ford Cougar V6


Terug naar “Techniek”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers