Ik had het al wel verwacht maar daar heb je niks aan natuurlijk...
Je kan nog altijd je olie en je koelwater inspecteren, een beetje op de domme gok een koppaking vervangen vindt ik ook niet een doordachte actie, maar dat moet je zelf weten... Heb je de ecu nou al uitgelezen???
En wat heb je van je ontsteking vervangen? en wat voor vonk heb je nou dan? Bougie eruit en tegen het blok houden...
Timing zou je nog eens kunnen nakijken...
Hoe zit het trouwens met garantie? je hebt hem toch bij een garage weg?
Je EGR en andere grappen die kan je natuurlijk schrappen uit je storingslijstje.
Maar je hebt m zonder garantie gekocht?
Ik denk trouwens wel dat de garage er wat aan mag doen, tenslotte verwacht je van n auto die je voor dat bedrag koopt, dat hij het langer uithoudt dan 2 dagen...
Koppaking is niet super veel werk bj een probe. Motorstuen eraf, tandriem eraf, inlaatspruitstuk aan de kant leggen. En je kan de kleppendeksels en dus de kop erzo af schroeven.
succes!
1989 Ford Fiësta 1.1L sold 1993 Ford Probe 24V, sold 1989 Ford Fiësta XR2i, sold 1992 Honda CRX, sold 2001 Chrysler Sebring 2.0 automaat, sold 1994 Ford Probe 24V GT, sold 2002 Seat Cordoba Cupra, sold 2002 Volkswagen Golf TDI 1999 Ford Cougar V6
Beetje raar om meteen aan een lekke koppaking te denken hoor. Rare geluiden krijg je bijv. ook als je ontsteking niet op tijd staat.
Wat heb je van de ontsteking veranderd? Complete verdeler? Zo ja, staat de ontsteking op tijd? Alle bougietjes getest? Ontstekingsvolgorde goed? 1 rechtsboven 2 rechtsonder 3 middenboven 4 middenonder 5 linksboven 6 linksonder
Kunt misschien nog een testje doen. Als je iemand bij een garage kent of zo. effe laten meten of er uitlaatgassen via je koelsysteem naar buiten komen. Dan is het zoiezo duidelijk.
Maar hoe zit het met je temperatuur als je gaat rijden?
1989 Ford Fiësta 1.1L sold 1993 Ford Probe 24V, sold 1989 Ford Fiësta XR2i, sold 1992 Honda CRX, sold 2001 Chrysler Sebring 2.0 automaat, sold 1994 Ford Probe 24V GT, sold 2002 Seat Cordoba Cupra, sold 2002 Volkswagen Golf TDI 1999 Ford Cougar V6
Ouds, ik zou in ieder geval stoppen met op de gok dingen gaan vervangen "omdat je denkt dat dat het is". (De zgn. Trial-and-Error methode). Dat kost veel geld aan onderdelen en een hoop tijd en frustratie want de kans op succes is klein. Ik zou er nu door een prof naar laten kijken, je hebt zelf al wat dingen geprobeerd en komt er niet uit. Een prof kost ook geld maar dan is er tenminste resultaat. De enige manier is: METEN en dingen uitsluiten, het probleem isoleren. Die meetapparatuur heb je niet, dus op naar de garage!
@edit: waar je hem gekocht hebt want *die* moeten dit voor je oplossen, garantie of niet. Twee dagen rijden is nl. vrij kort. Het was toch niet zo'n garage met pitbulls achter het hek?
Inderdaad, hans heeft gelijk. En als ik eens mag vragen hé, je zei dat je sportief optrok toen het fout ging.. hoelang had je toen al met de auto gereden? tot hoeveel toeren heb je doorgetrokken?
'94 Probe 16v - sold '95 Probe 24v - sold '94 Mustang 5.0 GT - sold '93 Probe 24v - sold '96 Mustang SVT Cobra - sold '93 Probe 24v '03 Mustang SVT Cobra
Oudshoorn schreef:Hoeveel toeren ik optrok weet ik niet precies ging wel met beetje piepende bandjes weg maar dat is al vrij snel met deze auto dat je dat heb dus ik weet het niet...
En hoelang had je er toen al mee gereden?
Marcel heeft m volgens mij aan een particulier verkocht, dus niet aan die garage..
'94 Probe 16v - sold '95 Probe 24v - sold '94 Mustang 5.0 GT - sold '93 Probe 24v - sold '96 Mustang SVT Cobra - sold '93 Probe 24v '03 Mustang SVT Cobra