oliedruk meter niet te hoog maar juist te laag

Voor alle overige technische vragen
vince

oliedruk meter niet te hoog maar juist te laag

Berichtdoor vince » 22 Okt 2005, 15:15

hey,

de laatste 2 maandens gaat de oliedruk meter steedsverder naar de Low point. (Nu zit ie tijdens normaal rijden tussen de l van normaal en het streepje bij L) Er zit 5w30 in (vrij recentelijk ververst) en het oliepeil is goed.

Kan dit aan de sensor liggen? De meter reageert wel op gas geven maar komt niet meer verder als de l van normaal.

thanks voor replies

groeten Vince

Gebruikersavatar
Angringo
Slave of a probe
Berichten: 3376
Lid geworden op: 18 Jan 2005, 22:34
Locatie: Amsterdam
Contact:

Berichtdoor Angringo » 22 Okt 2005, 16:30

das best wel vaag,,,is mischien je olie pomp die niet genoeg rond laat gaan,,zal ik zeker wel even laten nakijke voor je een vastloper hebt,,,!
Afbeelding
-------------
Hola! ;-)
GT94 2.0 Jap FS Neon Winged Angel,Sensei 1 Front en Sides-PB Creations,R8 Leds
Titanium Tip, PSP ,Ipod Nano , Brocks et13, ALL JBL BABY!
MOEILIJKSTE PROBE OOIT!!! LOVE-HATE relationship!

Gebruikersavatar
Coen
Slave of a probe
Berichten: 4914
Lid geworden op: 21 Okt 2004, 14:36
Locatie: Enschede
Contact:

Berichtdoor Coen » 22 Okt 2005, 19:49

Ik gok erop dat het je meter is maar voor de zekerheid kan je je oliedruk even laten na-meten, (heb het zelfde, balanceert tusesn het streepje en de L)...
Zolang je geen heftig tikkende kleppen hebt enz, hoef je voor je druk nog niet zo bang te zijn...

Ik zou zeggen laat het even na-meten bij een garage of een hobbybob en luister even of je rare geluiden hoort onder de kap...

Groeten,
(SOLD) - 1992 - KLZE - KL36 - XS Headers - 2,5" Catback - 2,5" Testpipe - CM stage 3 - 9lb Fidanza - Carbon Airbox
- 50-35 kaw - 8mm TH - RR-inserts - 64mm TB - FPR - Xenon - Hei - (SOLD)

Afbeelding

vince

Berichtdoor vince » 23 Okt 2005, 12:02

ja ik laat het zeker controleren. misschien is het niets ernstigs (inderdaad alleen het metertje) maar het is toch iets wat je bezig houdt tijdens het rijden.

bedankt

groeten vince

Gebruikersavatar
*NeMo*
Probe addict
Berichten: 1420
Lid geworden op: 27 Jan 2005, 02:21
Locatie: Nunspeet
Contact:

Berichtdoor *NeMo* » 26 Okt 2005, 15:51

Ik heb een beetje hetzelfde
Vanochtend toen ik terug kwam van me werk eens opgelet ik reed 130 op de snelweg en hij zat op de L van normal en opeens schoot die naar de M dus ik denk dat bij mij de sensor niet helemaal lekker is
Afbeelding
Sold but not forgotten

Gebruikersavatar
Wim9516V
Probe addict
Berichten: 1099
Lid geworden op: 05 Jan 2006, 16:07
Locatie: Delft (NL) en A'pen (B)
Contact:

Berichtdoor Wim9516V » 05 Jan 2006, 17:27

Hoi,

Voor auto's vanaf 10/1994 zit er een echte oliedruksensor in. Dit is een mechanische sensor die gebruik maakt van een spoel weerstand. Deze wordt vuil na een aantal jaar, waardoor hij te lage druk aangeeft. Je kan het makkelijk testen. Tik tegen de sensor (midden achterzijde motor, bereikbaar door inlaat spruitstuk), en check of de druk veranderd.

Is wel belanrijk dat ie het goed doet. Heb zelf een nieuwe 2 jaar, maar kostte me wel 80 EUR toen. Maar doet ie het niet dan weet je niet of je wel oliedruk hebt. Zit geen waarschuwingslampje in een Probe.

Dus geen oliedruk = motor stuk binnen de minuut als je onderweg bent. En ik kan het weten, want ik heb al een keer een vastgelopen oliepomp gehad tegen 190 km/h =((

Greetz,

Wim
1995 (94/1999-) 'Highlight' Probe 16V (MQ) - Electric Blue
GT rims, side skirts and cluster, cc, UDP, K&N drop in, Bosal headeR, Phenolic spacerS, Fidanza flywheel, polished head, revised engine, etc.
1998 (97/2007-) Probe 24V (JJ) - Boysenberry Blue - was 100% original, one of the last ones...

Gebruikersavatar
Angringo
Slave of a probe
Berichten: 3376
Lid geworden op: 18 Jan 2005, 22:34
Locatie: Amsterdam
Contact:

Berichtdoor Angringo » 05 Jan 2006, 19:28

Hoi Hoi WIm,,,Welkom namens t bestuur,,,,

zou je je even willen voor stellen op:

even voorstellen bij t topic,,,t ziet er naar uit dat je weet waar je het over hebt,,,dus iemand met de kennis,,,is altijd meegenomen

Veel plezier!
Gr Robert
Afbeelding
-------------
Hola! ;-)
GT94 2.0 Jap FS Neon Winged Angel,Sensei 1 Front en Sides-PB Creations,R8 Leds
Titanium Tip, PSP ,Ipod Nano , Brocks et13, ALL JBL BABY!
MOEILIJKSTE PROBE OOIT!!! LOVE-HATE relationship!


Terug naar “Techniek”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers