European Ford Event Landgraaf 2006

Alles over onze eigen meetings, meetings met andere clubs en evenementen waar wij ons vertegenwoordigen
Gebruikersavatar
Snout
Probe forever
Berichten: 823
Lid geworden op: 14 Dec 2004, 09:37
Locatie: Lanaken, B - BCN, ESP - Berlin, D
Contact:

Berichtdoor Snout » 10 Sep 2006, 23:30

Pim schreef:iedereen dus verbrand; niet normaal wat een weertje vandaag!

Succes met de aftersun (of yoghurt en komkommer) heren (en dames)

Groeten van Pim


Yea beetje verbrand, maar ik vond het weer zo stukken beter dan vorig jaar :thumbsup: en er is niks dat Aloe Vera niet recht kan zetten. Ik vond het ook een leuke dag, we hadden een mooie opkomst en de heen rit was ook vet met zijn allen naar megaland. Ik heb hier trouwens redelijk veel video footage van en zal proberen er een leuke video van te maken, maar het zal wel een tijdje duren voordat deze klaar is ivm HD space en time consumption.

Anyways guys was leuk iedereen weer eens te zien en de nieuwe faces bij de bijbehorende probes te kunnen zetten. Ben ook benieuwd naar de pics(n/m zag de thread nog niet in foto gal) :cool:
'94 (Bj.'93) Black Sapphire Pearl PGT

Afbeelding

Gebruikersavatar
Hans
Financial Administrator
Berichten: 5065
Lid geworden op: 30 Okt 2004, 21:39
Locatie: Purmerend N.H.
Contact:

Berichtdoor Hans » 11 Sep 2006, 10:23

Tsja, ik weet het ook niet met die testbank. Eigenlijk hadden we een tweede 16v moeten laten testen, of drie als je het goed wilt doen. Als die ook zo rond de 108 pk zitten weet je genoeg... (en deugt die testbank dus niet)

Gaven andere gemeten wagens ook konsequent een lagere waarde aan?
Electric Blue 2.0 SE atx USA '95

Afbeelding

Gebruikersavatar
Angringo
Slave of a probe
Berichten: 3376
Lid geworden op: 18 Jan 2005, 22:34
Locatie: Amsterdam
Contact:

Berichtdoor Angringo » 11 Sep 2006, 10:49

Vondt het ook n zeeer geschikte dag,,zeer goed opkomst en erg geslaagd.

En jah,,heb echt n goed kleurtje er aan over gehouden! :D

En tja,,die rollerbank.
daar klopte echt niks van!

Je gaat mij dus echt niet vertellen dat coen maar n schamele 167 pk's heeft met alles wat hij eronder heeft hangen!jah daag,,coen moet minstens 200 hebben en dan is de rekensom voor mijne ook snel gedaan.
108 lijkt me echt sterk sterk,,maar goed.
werd me natuurlijk gelijk aangeboden n chippi van hun voor 150 pleuro erin zitten op afspraak,,en dat ie dan wel 150 pk zou hebben,, :lol: :mad:

Doesss,,was al om al wel gezellie!
Ben benieuwd naar de filmpjes en fotos,,,,

INZAMELEN ALLEMAAL AUB!!!
Afbeelding
-------------
Hola! ;-)
GT94 2.0 Jap FS Neon Winged Angel,Sensei 1 Front en Sides-PB Creations,R8 Leds
Titanium Tip, PSP ,Ipod Nano , Brocks et13, ALL JBL BABY!
MOEILIJKSTE PROBE OOIT!!! LOVE-HATE relationship!

Gebruikersavatar
Coen
Slave of a probe
Berichten: 4914
Lid geworden op: 21 Okt 2004, 14:36
Locatie: Enschede
Contact:

Berichtdoor Coen » 11 Sep 2006, 11:04

Kijk... dat een mobiele rollenbank niet accuraat is was ik mij ook wel van bewust, en dat de pk nummers gigantisch kunnen afwijken...
Hier ging het mij in eerste instantie ook niet om, al trok ik het mij natuurlijk wel aan omdat ik het zo laag niet had verwacht...

Waar het mij wel omging was de vermogenscurve, waar ik toch zeer tevreden over ben, tot 5000 rpm dan...
Hier kreeg ik ook de complimenten over van die gast dat het een zeer sterke en agressieve motor was, hij begreep er ook niks van dat hij zo vroeg al stopte met power maken...

Maar goed, we gaan natuurlijk wel even zoeken waarom hij in 1 keer zo rijk ging lopen, hij zij mischien de lambda's maar we zoeken gewoon alles uit... en dan gaan we over een half jaartje gewoon weer...

Groeten,
(SOLD) - 1992 - KLZE - KL36 - XS Headers - 2,5" Catback - 2,5" Testpipe - CM stage 3 - 9lb Fidanza - Carbon Airbox
- 50-35 kaw - 8mm TH - RR-inserts - 64mm TB - FPR - Xenon - Hei - (SOLD)

Afbeelding

Gebruikersavatar
Snout
Probe forever
Berichten: 823
Lid geworden op: 14 Dec 2004, 09:37
Locatie: Lanaken, B - BCN, ESP - Berlin, D
Contact:

Berichtdoor Snout » 11 Sep 2006, 11:09

De Pk's op de testbank waren toch WHP(wheel hp)? Een goed lopende twee liter heeft maar rond 98Whp en 116bhp. Dus met 108 whp zit je 10whp boven een goed lopende 16v, dat is niet niks. En coen zal met 167whp wel rond de 200bhp hebben, aangezien v6en met 163/5 pk ronde de 135whp hebben.
'94 (Bj.'93) Black Sapphire Pearl PGT

Afbeelding

Gebruikersavatar
Tieske Turbo
Slave of a probe
Berichten: 4603
Lid geworden op: 05 Mar 2005, 18:25
Locatie: Helmond
Contact:

Berichtdoor Tieske Turbo » 11 Sep 2006, 11:35

nee want dat heb ik dus aan die testgast gevraagd (met zun smerige klauwen! eikel...) het werd gemeten op de wielen en omgerekend naar krukas dmv het laten uitrollen en daarmee aandrijfverliezen meten ("using the negative line")... dus Ro had omgerekend 108 bhp... gezien een niet accurate bank en geen blower zijn die 10 bhp wel te verklaren...

die van coen is echt vreemd... dat ie zo vlug power genereert okee maar dat de lijn zo raar is bij 4000... dan komt juist de 2e VRIS in en moet ie dus niet ineens gaan zakken :? rijk lopen? sja wat is echt rijk lopen he... was iets van 10 toch? perfecte verhouding is 15:1 maar dat is niet reeel dus hou het op een 14... (voor een FI blok is 10 niet zo apart, op een N/A weet ik het niet)

binnekort eens samen op de bank coen? een ECHTE dan... misschien meerderen die willen?
modded '91 1st gen GT (RIP) + '96 2nd gen 16v (almost stock...)
Afbeelding

Afbeelding <----- klik!

Gebruikersavatar
Coen
Slave of a probe
Berichten: 4914
Lid geworden op: 21 Okt 2004, 14:36
Locatie: Enschede
Contact:

Berichtdoor Coen » 11 Sep 2006, 11:50

Precies...

Maar met die A/F ratio weet ik ook niet wat ik moet...
Het was een uitlaat snuffer, dus...
Of mijne klopt niet, of die van Ro klopt niet...
Ben namelijk vergeten te vragen of die gecalibireerd was op een auto met kat of zonder kat...


Precies een echte accurate rollenbank met een wide band lamba meeting heb ik wel belang bij... gaat iets meer geld kosten ben ik bang maar weet wel een bedrijf die dat doet, en wil wel eens informeren wat of het kost als we met de club komen...
Dit gebeurt dan inclusief een uitgebreide uitleg en meer dan 2 run's...

Groeten,
(SOLD) - 1992 - KLZE - KL36 - XS Headers - 2,5" Catback - 2,5" Testpipe - CM stage 3 - 9lb Fidanza - Carbon Airbox
- 50-35 kaw - 8mm TH - RR-inserts - 64mm TB - FPR - Xenon - Hei - (SOLD)

Afbeelding

Gebruikersavatar
Tieske Turbo
Slave of a probe
Berichten: 4603
Lid geworden op: 05 Mar 2005, 18:25
Locatie: Helmond
Contact:

Berichtdoor Tieske Turbo » 11 Sep 2006, 11:59

een dyno meet met de club lijkt me wel tof ja maar wie wil er allemaal op? als je wagen helemaal standaard is heb je er maar weinig baat bij he, of je moet willen weten wat ie op dit moment nog OVER heeft na al die jaren en km's...

meerdere runs (ondertussen afstellen) en wideband meting and i'm in!
modded '91 1st gen GT (RIP) + '96 2nd gen 16v (almost stock...)
Afbeelding

Afbeelding <----- klik!

Gebruikersavatar
Coen
Slave of a probe
Berichten: 4914
Lid geworden op: 21 Okt 2004, 14:36
Locatie: Enschede
Contact:

Berichtdoor Coen » 11 Sep 2006, 12:24

Tieske Turbo schreef:een dyno meet met de club lijkt me wel tof ja maar wie wil er allemaal op? als je wagen helemaal standaard is heb je er maar weinig baat bij he, of je moet willen weten wat ie op dit moment nog OVER heeft na al die jaren en km's...

meerdere runs (ondertussen afstellen) en wideband meting and i'm in!


Het idee hiervan is het volgende...
Er worden dan 2 of 3 auto's getest op 1 dag...
Deze worden uitvoerig bekeken, afgesteld en uitleg over gegeven tegen over de hele club...

Dus ook al worden er maar een paar auto's getest, iedereen krijgt wel een uitgebreide uitleg hoe en wat het tunen allemaal in houdt van de motor... een spruitstuk monteren kan iedereen, maar het afstellen van het geheel is het echte tuning-werk...
(SOLD) - 1992 - KLZE - KL36 - XS Headers - 2,5" Catback - 2,5" Testpipe - CM stage 3 - 9lb Fidanza - Carbon Airbox
- 50-35 kaw - 8mm TH - RR-inserts - 64mm TB - FPR - Xenon - Hei - (SOLD)

Afbeelding

speedymondeo
Probe forever
Berichten: 849
Lid geworden op: 06 Aug 2005, 20:47
Locatie: Stekene (B)
Contact:

Berichtdoor speedymondeo » 12 Sep 2006, 08:30

Inderdaad een zeer geslaagde dag met een grote opkomst.
Wij hebben ook veel foto's, ondermeer de crash van de capri.
Vifeo wordt ook nog gemaakt.
The Good, the Bad and the Probe.

Probe 16V Electric Blue (MQ) 1995 LPG G3 EXIT
Probe 24V Teal Mist (SK) 1994 LPG
Probe 24V Rio Red (EZ) 1994
Probe 24V Silver Metallic (YS) 1993
Probe 24V Electric Blue (MQ) 1992

Pim

Berichtdoor Pim » 12 Sep 2006, 08:54

Speedymondeo schreef:Inderdaad een zeer geslaagde dag met een grote opkomst.
Wij hebben ook veel foto's, ondermeer de crash van de capri.
Vifeo wordt ook nog gemaakt.



Hahahah; die capri-gast. Wat een dumb-ass!

Gebruikersavatar
Hans
Financial Administrator
Berichten: 5065
Lid geworden op: 30 Okt 2004, 21:39
Locatie: Purmerend N.H.
Contact:

Berichtdoor Hans » 12 Sep 2006, 09:19

Wel lullig voor 'm. Ik vond het een hele mooie wagen!
Dit is 'm, een kwartier voor de crash :-(

Afbeelding
Electric Blue 2.0 SE atx USA '95

Afbeelding

Gebruikersavatar
Snout
Probe forever
Berichten: 823
Lid geworden op: 14 Dec 2004, 09:37
Locatie: Lanaken, B - BCN, ESP - Berlin, D
Contact:

Berichtdoor Snout » 12 Sep 2006, 10:04

Speedymondeo schreef:Inderdaad een zeer geslaagde dag met een grote opkomst.
Wij hebben ook veel foto's, ondermeer de crash van de capri.
Vifeo wordt ook nog gemaakt.


Ik ben benieuwd, dat heb ik niet meer mee gemaakt. Waar is die in gecrasht?
'94 (Bj.'93) Black Sapphire Pearl PGT

Afbeelding

Pim

Berichtdoor Pim » 12 Sep 2006, 11:09

Snout schreef:
Speedymondeo schreef:Inderdaad een zeer geslaagde dag met een grote opkomst.
Wij hebben ook veel foto's, ondermeer de crash van de capri.
Vifeo wordt ook nog gemaakt.


Ik ben benieuwd, dat heb ik niet meer mee gemaakt. Waar is die in gecrasht?


in een hooibaal nadat ie tegen de regels in een burnout probeerde te maken. Wagen werd hierdoor onbestuurbaar en reed zo de hooibaal langs de strip in. Resultaat: hele voorscherm eraf. Net peperkoek!!!!

Groeten

Gebruikersavatar
Tieske Turbo
Slave of a probe
Berichten: 4603
Lid geworden op: 05 Mar 2005, 18:25
Locatie: Helmond
Contact:

Berichtdoor Tieske Turbo » 12 Sep 2006, 17:55

he dat ook niet gezien maar hoorde wel een hoop gedoe van het publiek en die kerel aan de microfoon... sja als je nog niet eens in een rechte lijn kan rijden blijf dan thuis... capri is ook nog eens achterwielaandrijving dus torque steer kan ie al niet hebben dan :? maar hij blijkt dus bij een burnout al van de baan te zijn gegaan :lol: idd een ass ja.....

vorig jaar was burnen nog gewoon toegestaan hoor bij de start... Wouter Bollen deed dit jaar mee met die blauw sierra cosworth en stond in de remzone lekker donuts te maken :D meteen die gast met die microfoon dat ie dat niet mocht enzo :? sjongejonge, je mag echt niks meer he tegenwoordig...
modded '91 1st gen GT (RIP) + '96 2nd gen 16v (almost stock...)
Afbeelding

Afbeelding <----- klik!


Terug naar “Meetings”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers