vakantie in Frankrijk

Probe gezien? Meld het hier!
speedymondeo
Probe forever
Berichten: 849
Lid geworden op: 06 Aug 2005, 20:47
Locatie: Stekene (B)
Contact:

vakantie in Frankrijk

Berichtdoor speedymondeo » 29 Jul 2009, 23:10

Afgelopen 10 dagen rondgetrokken in Frankrijk en op de terugweg naar huis bij een inmiddels bekende wijnboer in de loirestreek, in de buurt van Vouvray overnacht.
Helaas, de beste man was naar een feest die avond en ook zijn zoon was op vakantie, maar geen nood, de buurman zou instaan voor de wijnproefavond en dat hebben we geweten! De glazen, tot de rand gevuld, volgden elkaar in razendsnel tempo op, ondermeer Vouvray demi-sec, moelleux en cuvee des dames 2005, werkelijk pareltjes. In april dit jaar had ik echter een rode Probe in de buurt zien staan en de goede man, die een geemigreerde waal was, vertelde dat het de wagen van zijn vrouw was, enfin na meer wijn en vlotter frans zijn we later naar de buurman getrokken en wat daar te zien was..... de rode Probe 16V en een zwarte, anderhalve meter van de grond en geheel gesloopt, overal lagen de onderdelen uiitgespreid. Misschien gaat hij deze nog eens terug opbouwen maar volgend jaar in april ga ik terug kijken eventueel voor onderdelen dus voor liefhebbers van 2.0, laat maar weten. Zelf reed de beste man al jaren met enkele 4x4 wagens rond met Belgisch kenteken, kan daar blijkbaar gewoon in Frankrijk.
Met 30 liter wijn zijn we de volgende ochtend huiswaarts gekeerd na een ongelooflijke meeting.
Als er ooit een Probemeeting komt in Frankrijk is dit wel een prachtige locatie.
The Good, the Bad and the Probe.

Probe 16V Electric Blue (MQ) 1995 LPG G3 EXIT
Probe 24V Teal Mist (SK) 1994 LPG
Probe 24V Rio Red (EZ) 1994
Probe 24V Silver Metallic (YS) 1993
Probe 24V Electric Blue (MQ) 1992

Gebruikersavatar
Hans
Financial Administrator
Berichten: 5065
Lid geworden op: 30 Okt 2004, 21:39
Locatie: Purmerend N.H.
Contact:

Re: vakantie in Frankrijk

Berichtdoor Hans » 29 Jul 2009, 23:15

speedymondeo schreef:...de buurman zou instaan voor de wijnproefavond

Ik dacht dat bij wijnproeven de wijn altijd werd uitgespuugd Jos?
Dit lijkt meer op een gigantische braspartij! :mrgreen:

Foto's? (of zijn die allemaal bewogen) :smt043
Electric Blue 2.0 SE atx USA '95

Afbeelding

speedymondeo
Probe forever
Berichten: 849
Lid geworden op: 06 Aug 2005, 20:47
Locatie: Stekene (B)
Contact:

Re: vakantie in Frankrijk

Berichtdoor speedymondeo » 29 Jul 2009, 23:30

Deze kwaliteitswijnen worden echt niet uitgespuugd hoor, en zijn zeker geen "Chateau Migraine".
Veel foto's zijn er niet, zie de impressie.

Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding
The Good, the Bad and the Probe.

Probe 16V Electric Blue (MQ) 1995 LPG G3 EXIT
Probe 24V Teal Mist (SK) 1994 LPG
Probe 24V Rio Red (EZ) 1994
Probe 24V Silver Metallic (YS) 1993
Probe 24V Electric Blue (MQ) 1992

Gebruikersavatar
Terr-E
Probe addict
Berichten: 1485
Lid geworden op: 22 Jun 2008, 20:14
Locatie: 's-Gravenhage
Contact:

Re: vakantie in Frankrijk

Berichtdoor Terr-E » 30 Jul 2009, 01:30

Ik heb begrepen van onze Franse vrinden die aanwezig waren op das Probe-Treffen afgelopen weekend dat we zeker zullen worden uitgenodigd voor een grote meet in Frankrijk !
Vermoedelijk horen we dat tzt wel van Fab...
Maar we kunnen die locatie eens voorstellen ?? ;)
Ford Probe GT 2.5 24V 1996
Ford Probe 16V 1994
“Darkness beyond blackest pitch... Deeper then the deepest night.. King of Darkness who shines like gold on the sea of chaos.. I call upon thee, swear myself to thee.. Let the fools who stand before me be destroyed by the power you and I possess..."


Terug naar “Probe's Gespot”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot]