Berichtdoor Wim9516V » 31 Aug 2006, 13:12
Hehehe,
Het is geen FS_ZE want daar zit een coil pack ontsteking op. Bij jou zit er een gewone verdeler op. Kan niet op FS_ZE want daar zit geen tandwiel op de uitlaatnokkenas.
Wat je wel hebt is een nieuwer FS blok dan dat in je Probe lag. En de compressieverhouding is hoger, en deze motor draait lekker vlot rond.
Het is geen discussie. Je zet hem gewoon op de dyno-test! Dan weet je hoeveel PK je motor heeft (op de baan, of na aftrek rolweerstand, op de motor). En een FS_ZE draait klote met een stock ECU, en de jouwe draait lekker.
En zet hem eens een keer naast mijn Probe.
Die had 125-130 PK op de dyno-test (heb hem nog thuis liggen) voor de laatste motorrevisie en je zal mij der niet vlot uittrekken.
Maar je Probe rijdt lekker, en dat is most important! Alleen tellen voor mij facts en figures, niet hoe het aanvoelt. En je oude motor was indeed nooit meer instaat om 118 PK te leveren, trust me. Als ie nog 100 PK had dan was het al veel!
Maar hij kan wel weer 135 PK leveren, maar dan moet ik tijd hebben he om hem weer op te lappen!
Greetz, and peace bro Ro!
Wim
1995 (94/1999-) 'Highlight' Probe 16V (MQ) - Electric Blue
GT rims, side skirts and cluster, cc, UDP, K&N drop in, Bosal headeR, Phenolic spacerS, Fidanza flywheel, polished head, revised engine, etc.
1998 (97/2007-) Probe 24V (JJ) - Boysenberry Blue - was 100% original, one of the last ones...