Berichtdoor Wim9516V » 12 Nov 2006, 13:30
Hey Jeroen!
Gratz met je aanwinst! Ik woon in Delft, dus niet zover uit de buurt! 2nd Probe Blue Metallic met Belgisch kenteken. Dus even toeteren als we elkaar voorbijrijden!
Greetz,
Wim
PS: Je computer checked al je lampjes. Waarschijnlijk door de weerstand te meten. Denk dat je bedrading ergens niet meer origineel is, of je contacten gecorrodeerd. Dan denkt ie dat sommige lampjes niet werken. Of je moet het een keer resetten misschien? Wel mooi zo'n digitaal dashboard. Is het een Turbo? Of is digitaal dashboard enkel optie bij sommige 1ste gens? Twan (TieskeTurbo) weet het vast! Ik weet helaas enkel (te) veel over de 2nd Gen 2.0 16V.
PS2: Een chip gaat je enkel meer laten verbruiken!
(Optimaliseert wel motormanagement, dus theoretisch paar % zuiniger. Maar in de praktijk ga je dan ook harder rijden/optrekken -> meer verbruik
) Maar ik denk dat die 1ste Gen Probes power zat hebben. Is het een 2.2l? Zoals Coen al aangaf kan je wel alles een keer tunen (nieuwe bougies, luchtfilter, verdeler+kap, nieuwe bougiekabels, nieuwe olie (engine flush eerst) + filter. En alle motorsensoren nakijken (luchtmeter, tempmeter, stationair toerental regeling, lekkende injectoren/leidingen, foutmeldigen (die heeft 1ste Gen Probe toch ook of niet Twan?). Dat kan je verbruik iets verbeteren. Maar vooral rustig acceleren zal het beste helpen. Denk dat je nu enthousiast het gaspedaal indrukt door de euforie van je aankoop!
En meer slipstreamen op de snelweg! Maar dan wel zeker zijn dat je remmen het nog goed doen!
1995 (94/1999-) 'Highlight' Probe 16V (MQ) - Electric Blue
GT rims, side skirts and cluster, cc, UDP, K&N drop in, Bosal headeR, Phenolic spacerS, Fidanza flywheel, polished head, revised engine, etc.
1998 (97/2007-) Probe 24V (JJ) - Boysenberry Blue - was 100% original, one of the last ones...